Czas na kolejny przepis z serii #kobietagotująca! Tym razem spełniam Wasza prośbę z Instagrama o kilka przepisów z dynią w roli głównej. Dziś – myślę, że klasyka, ale jakże pyszna – zupa krem z dyni. Ten piękny, jesienny kolorek konieczne musi zagościć na Waszych talerzach. To co? Zabieramy się do gotowania! 🙂

Składniki (na 4 dużych – 6 małych porcji):

  • około 700g dyni
  • 0,5 litra bulionu warzywnego
  • około 250g ziemniaków
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki jogurtu greckiego lub mleczka kokosowego (tej stałej części)
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka Kurkumy
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • garść pestek dyni
  • dodatki: grzanki lub kasza gryczana, natka pietruszki

Sposób przygotowania:

  1. Najpierw obieramy dynię i kroimy ją w średnie kawałki. To samo z ziemniakami. Cebulkę i czosnek też obieramy i siekamy – cebulę w kostkę, czosnek w kosteczkę.
  2. W garnku, w którym finalnie otrzymamy zupę, wlewamy oliwę z oliwek i rozgrzewamy ją. Następnie wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulkę. Gdy cebulka się zeszkli to wrzucamy czosnek, z grubsza mieszamy. Teraz, gdy poczujemy piękny zapach czosnku, wrzucamy pokrojoną dynię i ziemniaki.
  3. Do naszego garnka dodajemy przyprawy – a więc sól, pieprz oraz kurkumę. Następnie całość mieszamy tak, aby wszystko pięknie otuliło się przyprawami. Niech wszystko zostanie tak na 5 minut (od czasu do czasu zamieszajmy).
  4. I teraz pora na bulion – ja używałam wcześniej zrobionego i zamrożonego, ale możecie go zrobić „na świeżo”. Tylko trzeba go podgrzać. I takim gorącym bulionem zalewamy nasze warzywa. Teraz wszystko doprowadzamy do wrzenia. Gdy to nastanie to zmniejszamy płomień i zupkę gotujemy około 10 minut.
  5. Po tych 10 minutach czas na blender! Wyłączamy palnik i całość zawartości garnka miksujemy za pomocą blendera ręcznego (można i kielichowym ale wtedy zupę trzeba troszkę przestudzić, troszkę więcej roboty :P).
  6. I dopiero teraz dodajemy jogurt lub „śmietankę” kokosową. Ale poprzez hartowanie! Czyli odlewamy do kubeczka troszkę zupy i tam dodajemy jogurt/śmietanę. Następnie całość mieszamy i rozprowadzamy do garnka.
  7. Zupę nalewamy do miseczek, posypujemy na wierzchu odrobiną pestek dyni i podajemy z grzankami lub z kasza gryczaną

Smacznego!

I jak? Musicie koniecznie wypróbować bo ja się nią zajadam już drugi dzień 😀 Ciekawi kolejnych przepisów z serii #kobietagotująca? Dajcie znać w komentarzach 🙂

Wartość odżywcza 1 porcji zupy:

Energia [kcal]: 290
Białko [g]: 11,7
Węglowodany [g]: 38
Tłuszcz [g]: 11,8
Błonnik [g]: 4,7

Leave a Reply

Your email address will not be published.